Pagina's

dinsdag 27 maart 2012

New: Miss Dior

Wat betreft 'duurdere' aankopen ben ik echt hartstikke besluiteloos. Zo wilde ik graag een wat duurder parfum kopen. Dit resulteerde uiteindelijk in talloze bezoekjes aan de Douglas zonder wat te kopen (ruiken ruiken, maar nie kopuh). Gister heb ik voor mijn eigen bestwil mijn keuze besteld op internet, anders weet ik zeker dat ik weer met lege handen thuis was gekomen. Sowieso is het slim om niet al te veel te testen als je wel in een parfumerie bent. Op een gegeven moment heb je gewoon te veel geroken en kan je geen goed onderscheid meer maken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor: Miss Dior EdP.

De zoektocht naar het perfecte parfum is lang, heel lang. Ik wil voor de zomer graag een wat frisser luchtje maar steeds als ik een parfum testte leek het toch weer te veel op wat ik al had terwijl ik juist wat totaal anders zocht. Bij luchtjes die wat frisser ruiken heb ik het idee dat ze snel vervliegen en niet zo opmerkzaam zijn. Ik wilde dus meer een combinatie van een zwaarder luchtje met toch wat meer fris. Ik hou zelf heel erg van houte kruidige parfums. Ik wilde dus graag een combinatie van een zomers fris en bloemig luchtje die toch wat meer diepgang heeft door de kruidige en houtachtige aspecten.

De geschiedenis van Miss Dior gaat ver terug in de tijd. Het is het eerste parfum van Dior en is ontworpen in het jaar 1947! Er is bij mij wel wat onduidelijkheid over dit parfum en de verschillende versies er van. Zo was er bijvoorbeeld ook de Miss Dior Chérie. Deze versies lijken allen vervangen te zijn door door een vernieuwde versie van Miss Dior waar de originele geur uit 1947 door lijkt te gaan als Miss Dior Original. Dit is vaak nog verwarrend in de meeste parfumeries aangezien er bijvoorbeeld wel een Miss Dior Chérie douchegel in de schappen staat maar geen eau de parfum. Ook op de prijskaartjes is dit niet altijd goed aangegeven en ook krijg je na het klikken op een plaatje van Miss Dior Chérie op de site van Douglas gewoon het Miss Dior parfum aangereikt. Ik heb dus de Miss Dior versie die volgens mij in 2012 pas gelanceerd werd en de Miss Dior Chérie versie vervangt.

Me is in ieder geval heel happy. Stiekem was ik al begonnen met m'n blogpost terwijl mijn pakketje nog onderweg was. Na panisch elk bestelbusje, wat zeg ik: elk bewegend iets in de straat in de gaten te houden kwam mijn pakketje via een schijnbeweging van de Selektvrachtman die dit keer in een gewone auto bezorgde net aan.

Miss Dior is een creatie van John Galliano en een verniewde versie van een Chypre parfum. Zoals ik al zei is het een fris parfum maar die veranderd in een vrij zoete en fruitige geur. Het frisse is het jasmijnhart en het geheel wordt afgemaakt door de toevoeging van de patchoeli. Deze parfum ruikt dus echt heerlijk en blijft, zoals je wel mag verwachten van Dior, de hele dag hangen. (hé je hebt 'm toch pas net? Ja maar had hem natuurlijk eerst al uitgetest)

Niet alleen de geur is heel erg lekker, ook de flacon vind ik prachtig. Het doosje ziet er met het lichtroze strakke design chique uit. Het pied-de-poule patroon aan de zijkanten komt ook weer terug in de bodem van de flacon. Het schattige strikje maakt deze flacon helemaal af.

Een voordeel de Douglas onlineshop vind ik dat er kosteloos verzonden wordt. Buiten dat vind ik het ook handig dat je zelf twee testertjes kan uitkiezen. Ik heb gekozen voor She Wood van DSQUARED en D&G The One Man Sport. Ook kreeg ik extra nog het nieuwe luchtje Supertrash: Phenomenal. 

Als laatste nog een leuk informatief blog over parfums die ik tegen kwam namelijk: Geuren Goeroe.




2 opmerkingen:

  1. De verpakking van miss dior alleen al, zo mooi! Ik heb hem niet maar wil hem wel :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke geur ! De naam is inderdaad erg verwarrend.. erg irritant dat ze dit gedaan hebben

    BeantwoordenVerwijderen