Pagina's

vrijdag 9 maart 2012

Prikbord



Ik kan echt bijna niks weggooien.Vuilnis oké, maar als het ook maar even aan iets herinnert van wanneer je het kreeg dan duurt dit weggooiproces gelijk 2 weken langer of het belandt op m'n prikbord. Het moet bij mij eigenlijk ook eerst goed een puinhoop worden voordat ik begin met opruimen, alles een beetje bijhouden is er niet bij. Op vakantie worden alle toegangskaartjes, foldertjes en dingetjes bewaard en zijn naar mijn mening nog leuker om terug te zien dan van die standaard souvenirtjes. Ook concert en -theater kaartjes worden zorgvuldig bewaard en ergens opgehangen. Ik hou echt van die kleine dingetjes waar veel herinneringen aan kleven.  Eén nadeel van deze verzamelwoede vind ik wel dat je kamer er nog al snel rommelig van gaat ogen.




 Als ik nu dan ook een blik werp op mijn prikbord kan ik wel huilen. Alles hangt over elkaar heen en eigenlijk past meer dan de helft er niets op, ik moet dan ook echt eens op zoek naar een echt groot prikbord! (iemand tips?). Hij staat nu ook nog zielig weg te kwijnen bij m'n raam aangezien ik hier eigenlijk geen plek aan de muur heb. Als ons huisje klaar is zal ik een goed plaatsje aan de muur vinden.

Op dit moment zijn we nog druk aan het verbouwen (zeg gerust renoveren :') ) in ons 101 jaar oude huisje. Toen we het kochten zag het er ook echt uit alsof er 101 jaar niks meer aan gedaan was, het werd dan ook nog bewoond door twee mummies. Doordat we bijna alles behalve de buitenmuren hebben moeten slopen zijn we een hoop tegen gekomen van de oude bewoners. Ik zal je de details 'besparen' maar we kwamen onder andere een pot vaseline, panty, onderbroek en een speelgoed vis tegen. Nu kwam ik ook weer van die rommeltjes tegen die ik zelf altijd bewaar. Zo kwam ik een oude foto en hele oude toegangskaartjes tegen. Onder het behang kwamen we zelfs krantenberichten tegen uit 1935! Om toch deze 'historische' details van het huis te bewaren leek mij het leuk om hier een soort van collage van te maken. Dit wil ik dan in de vorm van een Shadow box doen. Het idee van een collage in zo'n box is dat je niet alleen je foto's er in kwijt kan maar ook 3-D objecten. Nu kwam ik op Just Crafty Enough een soortgelijk DIY projectje tegen. Tegen de tijd dat ik eraan ga beginnen zal ik er zeker nog een post over maken.

Hitler ereburger van Leipzig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten