Pagina's

zaterdag 23 juni 2012

Huis tuin en sieraden tip!


Er bestaan wel honderden zogenaamde huis tuin en keuken tips. Sommige heb je ook al honderd keer gehoord en gebruik je ook, van andere vraag je je in godsnaam af waarom niemand dat ooit eerder tegen je gezegd heeft. Wat mij betreft is dit ook zo'n tip. Toen mijn tante hierover vertelde dacht ik: Dit moet ik proberen!


Wat sieraden betreft past het motto: 'kwantiteit boven kwaliteit' mij het beste. Ik koop liever 10 leuke sieraden dan dat ik investeer in iets goeds. Het grote nadeel van de echte budget sieraden is toch wel dat ja na een paar keer dragen zit met een mooie groene vlek op je vingers, handen en oren. Ook de sieraden zelf gaan er na verloop van tijd niet mooier op uitzien. Natuurlijk hoef je van goedkope sieraden niet te verwachten dat ze eeuwen mee gaan maar het is toch wel leuk dat je ze niet na een paar keer dragen weg kunt gooien. Dit is nu (bijna) verledentijd! Smeer wat doorzichtige nagellak (kan elke soort zijn, als het maar doorzichtig is) op je sieraden en ze blijven veel langer mooi!

Neem bijvoorbeeld een ring. Het is een beetje onhandig maar probeer zonder al te veel geplak wat nagellak aan de binnenkant aan te brengen. Wanneer je dit alleen op de gedeeltes smeert waar het eventueel groen uit kan slaan zie je later, wanneer de lak droog is, het laagje niet of nauwelijks. Ikzelf kwast de buitenkant ook altijd even mee aangezien die ook vaak tegen de binnenkant van je vinger aankomt en alsnog lelijk kan worden. Doe dit alles wel voor dat je ze gaat dragen want binnen no-time is die lelijke aanslag al te zien.

Je kan het ook overdrijven.
Eén laagje nagellak zal je sieraden niet van de ondergang gaan redden. Ook de nagellak zal op ten duur gaan slijten en je vingers zullen al weer snel groen uitslaan. Wanneer je dit ziet breng dan gewoon weer een nieuw laagje aan en je kan er weer tegenaan!

Beetje jammer dat het niet helpt voor onhandige types die iets te hard aan iets te slappe verbindingen moeten trekken. Goodbye mr. moustache, ik hoop dat ik nog iets kan vinden om hem te reanimeren. 

2 opmerkingen:

  1. Ik kende die tip al heel erg lang, en je hoeft nergens aan te trekken om die snor ring te lakken, is bij mij ook gelukt XD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij is dan ook niet daardoor gebroken. Zo agressief lak ik nou ook weer niet. Die snorrenring zit eigenlijk bij één vinger iets te strak waardoor ik hem met iets meer kracht moet afdoen, en daar kunnen de meeste budgetsieraden dan weer niet tegen.

      Verwijderen