Pagina's

vrijdag 7 september 2012

Longboarden

Ik kan zeggen dat ik best sportief ben aangelegd. Ik voetbal minimaal drie keer per week in de zaal of op het veld. Ik ben dus ook genoodzaakt om mijn conditie op peil te houden. Nu is de makkelijkste manier voor mij nou niet de meest plezierige manier: hardlopen. Soms gaat het hartstikke goed maar meestal is mijn motivatie ver te zoeken. Vooral in de zomermaanden, wanneer het seizoen gestopt is, ben ik op zoek naar leukere alternatieven. Skeeleren is zo'n alternatief maar ik heb iets veel leukers gevonden: LONGBOARDEN. Ik werd verliefd toen ik het volgende filmpje zag:



Ik ben nogal gevoelig voor nieuwe dingen op het spoor komen met als gevolg dat ik uren het internet afstruin naar informatie. Nou, die informatie die was er! Ik kwam zoveel tegen dat ik bijna door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer zag. Je hebt ontiegelijk veel soorten board met allemaal verschillende eigenschappen. Zo kan je van de heuvel afscheuren of met een kleiner board de stad door cruisen. Ook zijn er natuurlijk de verschillende prijsklassen die sterk uiteenlopen. Ik wilde er sowieso niet meteen veel geld aan uit geven. Toen ik nietsvermoedend de Decathlon in liep en daar tot mijn verbazing een goedkoop 'beginners' board zag sloeg ik meteen mijn slag. Dit board kostte zo'n €140,-. Ik was een gelukkig mens.

Eigenlijk is het niets meer dan een groot skateboard. Dit heeft als grote voordeel dat je met veel minder moeite langere afstanden kan afleggen. Op de vraag of het moeilijk is kan ik zelf niet zo goed antwoord geven. Ik heb vroeger veel geskateboard dus het gevoel zat er nog. Door het voetballen heb ik aardig wat beenspieren en wanneer je daar nog niet zo getraind in bent kun je aan het begin wat last van spierpijn krijgen. Pas wel op voor scheenbeenklachten, deze kunnen van kwaad tot erger gaan.
Na aanschaf van mijn board was mijn nieuwe hobby geboren. Ik zag mij al op zomerse dagen langs de boulevards scheuren. Hoewel ik niet echt langs de kust woon is mijn doel om vanaf mijn huis naar het strand te boarden. (ong. 18km). Niet alleen natuurlijk want het is veel leuker om dit met anderen te doen. Zij hoeven natuurlijk niet te kunnen boarden want met skeelers en rolschaatsen kom je een heel en. Neem genoeg eten en drinken mee voor een picknick op je bestemming! Ik hoop dat het mooie weer aanhoudt zodat ik toch een keertje deze tocht kan verwezelijken.

Als laatst nog een tip als je een leuke locatie  zoekt om te gaan skeeleren, rolschaatsen, longboarden of whatever you want. De eerste foto is gemaakt op de Hondsbossche zeewering. Deze dijk ligt ongeveer van Petten naar Schoorl en is 5.5 km lang. Omdat de weg geasfalteerd is is het prima geschikt om een tochtje over te maken. Als leuke bijkomstigheid ligt het aan het water, in dit geval aan de zee! Prima voor een sportiever dagje aan het strand.

1 opmerking:

  1. We moeten echt gewoon een datum prikken voor een tochtje naar Zee! Hobbel ik weer achter je aan je op mijn oldskool rolschaatsjes.
    X lin

    BeantwoordenVerwijderen