Pagina's

woensdag 10 april 2013

FITspiration!

Wanneer het voorzichtig een beetje lente gaat worden kom ik elk jaar weer in de mood om nou eens echt fit te worden. Zoals ook dit jaar. Na tig van deze fases te hebben gehad wil ik toch echt een keer doorzetten en gewoon mijn levensstijl aanpassen. Op dit moment ben ik aardig op weg. Eet doordeweeks gezond, drink veel water en groene thee en maak smoothies. 'Slechte' maaltijden bewaar ik voor het weekend.



Wat mij erg motiveert is dat ik nu ook extra er bij ben gaan sporten. Als ik actief bezig ben heb ik minder zin in slechte dingen. Naast (zaal)voetbal doe ik in mijn eigen tempo Insanity. Insanity bestaat uit een aantal workout dvd's die gebaseerd zijn op maximale interval training met minimale rust tussen de oefeningen in. Het is ontzettend zwaar en ik hou het ook zeker nog niet tot het einde toe vol maar het geeft wel veel voldoening en ik merk al snel verbetering in uithoudingsvermogen.

Ik ben ook weer begonnen met hardlopen. Niet mijn meest favoriete bezigheid maar door de Nike+ Running App voor mij toch wel een stukje leuker. Het maakt het toch een beetje meer competitief. Helaas ben ik nu in een hardloopdipje beland. Als ik op mijn hardloopschoenen loop krijg ik ontzettend veel last van mijn scheenbenen. Dit komt voornamelijk door mijn enorm korte spieren die je door het voetballen krijgt. Gek genoeg heb ik er minder last van als ik lange stukken hardloop zonder mijn hardloopschoenen. Om blessures tegen te gaan ben ik begonnen met wat oefeningen om je spieren rond je scheenbeen te trainen (tenen naar je scheenbeen bewegen en vasthouden).
Als laatste heb ik als tip om op fora naar zogenaamde 'fitspiration' topics te zoeken. Inspirerende plaatjes die je helpen te herinneren waarom je dit ook al weer doet. Niet alleen plaatjes van prachtige lichamen maar ook van gezond en vooral lekker eten. Ook de plaatjes van mooie hardloopschoenen (die bestaan echt wel!) geven mij ontzettend veel zin om te gaan bewegen. Laat je vooral inspireren!



Ps: Ik heb in mijn leven eigenlijk maar één keer eerder een lichte blessure gehad. Nu moet het mij weer gebeuren dat ik net zo gemotiveerd ben maar dat ik niks kán doen. Keihard op de grond gekletterd tijdens zaalvoetbal dus zit met een gigantische soort spierpijn en pijn naast m'n knie. Niks is zo frustrerend als dat je wel wilt sporten maar gewoon niet kan. Als bezigheidstherapie speur ik internet af naar de perfecte hardloopschoenen wat de pijn een beetje verzacht. 


1 opmerking:

  1. Leuk, leuk, leuk! Ik wist helemaal niet dat je ook aan het hardlopen was. Ik moet nog steeds beginnen, ik heb de (veel te dure) hardloopschoenen al klaar staan haha. En ik wil gebruik maken van Start to Run, die staat al klaar op een mp3 spelertje. Alleen moet ik dus nog beginnen en dat stel ik steeds uit, haha.. slecht hé.

    BeantwoordenVerwijderen